Sequenz%2001 12
Sequenz%2001 10
Sequenz%2001 11
Sequenz%2001 11a
Sequenz%2001 14
Holiday Shot, video, 2003

Danjel AnderssonDanjel Andersson berättar om programmet inför Perfect Performance #5. www.perfectperformance.sevideo, review2009

 mg 6286 ps
 mg 6294 ps
 mg 6055 ps
 mg 6324 ps
 mg 6093 ps
Pulling Strings Sudan, performance, 2013

Frank WeigandPortrait: Eva Meyer-Kelleressay2010

Tim Etchells In one sense never different and in another sense never the same. Some thoughts on Eva Meyer Keller’s comical tragedy “Death is Certain”.essay2006

Mario VellaLa mattanza delle ciliegiereview2008

Christina RöferHarmlose Vorstellung? Eva Meyer-Kellers Inszenierung Death is certain als infames Wechselspiel der Wahrnehmung essay2015

Thorsten HoopsDer sichere Tod - Mal andersreview2005

 mg 5721b
 mg 5704b
 mg 5728b
 mg 5684b
 mg 5686b
Volksballons, installation, 2004

Ylva Lagercrantz Spindler COOKING CATASTROPHES Nybohovs Festlokal, Liljeholmen Officiell premiär 8 septemberreview2011

Quim Pujol asks Eva Meyer-Keller3 Fragen an Eva Meyer-Keller / 3 preguntas a Eva Meyer-Kellervideo, interview2013

The nicest, most outlandish ideas … . review2009

Melanie SuchyCooking Catastrophereview2012

Img 1889
Img 1859
Img 1870
Img 1891
Img 1880
Schattenspiele, performance, installation, 2008
Img 9793 dna horizontal
Analyse des atomaufbaus bohrsches atommodell
Some Significance , performance, 2017
Ordinator%20animation alle%20kopie
Ordinator1
Ordinator%20mit%20menschen
Ordinator, performance, installation, 2002
Horenzeggen foto
Hearsay, performance, 2002

Rosita BoisseauLe cri de la fraisereview2007

Fisco%20104
Fisco%20107
Fisco%20141
Fisco%20162
Fisco%20176
Good Hands, performance, 2005

Eva Meyer-Keller, Sybille Müller Zerstörungsphantasien mit Sahne. Gedanken über die Zukunftessay2014

Kitchenrecdock11 0012
Kitchenrecdock11 0009
Kitchenrecdock11 0010
Kitchenrecdock11 0013
Kitchenrecdock11 0015
Kitchen Rec, performance, installation, 1997

Susanne Traub, Jochen KieferTools in movement: Eva Meyer-Keller on perception and choreographyinterview2013

Cecilie Ullerup SchmidtIn a greater perspectiveessay2013

Atom1%20vmg
Atom2%20vmg
Atom3%20vmg
Atom4%20vmg
Meteorit1%20vmg
Von Menschen gemacht, video, 2010

Alexandra BaudelotLe petit monde féerique de l'artreview2004

In%20performance%20family3
Out%20perfo%20family2
In%20performance%20lorenz%201
In%20performance%20lorenz%207
Out%20perfo%20lorenz4
Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah, performance, 2000
13063146 10154138469094082 7035240917462070972 o
a play, video, installation, 2016
 mg 4927
Dsc 9358
 mg 4961
Dsc 9363
Dsc 9377
Pulling Strings, performance, 2013
Polaroidamsterdam 0017
Polaroidamsterdam 0032
Polaroidamsterdam 0014
Polaroidamsterdam 0031
Polaroidamsterdam 0006
Polaroid, performance, 1998

Jungmin SongDeath and the anthropomorphic life of objects in performance. Marina Abramović’s Nude with Skeleton and other animations [excerpt]essay2015

Himmelsko%cc%88rperprep 0003
Himmelsko%cc%88rperprep 0011
Himmelskörper, installation, 2001
Eva%202 1
Eva%203 1
Eva%201 1
Eva%204
Eva%206
Proper dancing in the background, performance, video, 2000

Vera TollmannEva Meyer-Keller: Building after Catastrophes / Handmadeessay2014

Eva Meyer-Keller, Hanna Sybille MüllerBauen nach Katastrophenessay2009

1 bnk preview dscf2602
2 bnk preview dscf3292
19 img 1341
22 mg 5168 b
24 mg 5119 b
Building after Catastrophes, performance, 2007
Kareneliott color 01
Kareneliott color 02
Kareneliott color 03
Kareneliott color 04
Kareneliott color 05
It's a kind of magic, performance, 2003

Kristin WestphalTheater/Kunst mit Kindern - Am Beispiel einer Performance mit Kindern von Eva Meyer-Keller und Sybille Mülleressay2014

Fungal%20safari
Fungal%20safari2
Fungal%20safari3
Fungal%20safari4
Fungal%20safari5
Fungal Safari, performance, 2014

MBExperimental chemistreview2014

Img 0813 2%20digit%20serial%20number
Img 0819 2%20digit%20serial%20number
Img 0823
Img 0833
Img 0845
De-Placed, video, installation, 2009

Martin NachbarGood Handsessay2005

Christiane LötschNeue alte Weiblichkeitreview2008

275a7903
275a7915
 mg 9921
 mg 9937
275a8142
Things on a table, performance, 2016

Christiane LötschKreatives Tötenreview2008

Cathrin Elss-SeringhausMit Kirsch-Aromareview2008

lecture: Constanze SchellowDer Böse Blick des ‚Autoriums’. Zur Ambivalenz des Zuschauens in zeitgenössischer Tanz-Performance am Beispiel von Eva Meyer-Kellers Death is certainessay2015

Art meets science meets nature review2009

Mario Dietze“Good Hands” von und mit Eva Meyer-Kellerreview2006

Handmades4
Handmades5
Handmader6
Handmader5
Handmader15
Handmade, video, 2007

David Reuter Vom Objekttheater zur Kunst in Aktionessay2007

 mg 4157
Img 1680
Img 1611
Img 1619
Img 1622
Pulling Strings, installation, installation, 2013
 mg 6482
 mg 6509
 mg 6601
 mg 6574
 mg 6578
Pulling Strings, Deus Ex Machina, performance, 2014
2013%2001%2019%20hors%20piste%20eva%20meyer%20keller%20%c2%a9herve%cc%81%20ve%cc%81rone%cc%80se 48
2013%2001%2019%20hors%20piste%20eva%20meyer%20keller%20%c2%a9herve%cc%81%20ve%cc%81rone%cc%80se 40
2013%2001%2019%20hors%20piste%20eva%20meyer%20keller%20%c2%a9herve%cc%81%20ve%cc%81rone%cc%80se 8
2013%2001%2019%20hors%20piste%20eva%20meyer%20keller%20%c2%a9herve%cc%81%20ve%cc%81rone%cc%80se 10
2013%2001%2019%20hors%20piste%20eva%20meyer%20keller%20%c2%a9herve%cc%81%20ve%cc%81rone%cc%80se 19
Death is Certain, performance, video, 2002
12 catasoundparma1
18 catasoundha%cc%88ndeklein1
Img 3816
Img 3844
Dsc 0522
Sounds like Catastrophes, performance, 2010

Alexander KerlinKirschentod und Politik. Symposium über Diskursgesetze und Institutionreview2005

Sequenz%2001 2 2%20digit%20serial%20number
Sequenz%2001 6 2%20digit%20serial%20number
Sequenz%2001 10 2%20digit%20serial%20number
Sequenz%2001 12 2%20digit%20serial%20number
Sequenz%2001 13 2%20digit%20serial%20number
Pulling Strings, video, video, 2014
Cooking catastrophes  mg 4377
Cooking catastrophes  mg 4384
Cooking catastrophes  mg 4388
Cooking catastrophes  mg 4432
Cooking catastrophes  mg 4415
Cooking Catastrophes, performance, 2011

Martin HargreavesObservations and visible definitions [excerpt]review2002

Eva Meyer-Keller, Uta EisenreichOrdinator Manualsessay2002

Img 9793 dna horizontal
Analyse des atomaufbaus bohrsches atommodell

Some Significance
2017

performance

Atoms, electrons or the DNA double helix – scientific models authoritatively influence how we perceive the world. We often do not even think of them as such, so deeply have we internalised them. Models do not just describe reality, they create their own. They fulfil their ostensible purpose of explaining reality by producing fictions intended to help us manage an overly complex world with our limited cognitive possibilities. In Some Significance, Eva Meyer-Keller together with three other performers, turn the stage into an industrious model making studio. What happens when the iconic images which so easily become dogma are suddenly catapulted back onto a performative field of experimentation, landing on human bodies between hammer drills, fabric conditioner bottles and fitted sheets? The goal is not to make ‘correct’ replicas but insolent, pleasurable and not unintended transgressions and transferences. Some Significance experiments with the possibilities of a reordering and disordering of what we (believe we) know. As in much of Meyer-Kellers work, everyday objects become accomplices in a choreographic game with the inscribed meanings of material and immaterial objects.

Atome, Elektronen oder die DNA-Doppelhelix – Modelle aus den Naturwissenschaften haben einen maßgeblichen Einfluss darauf, wie wir die Welt wahrnehmen. Sie sind uns oft gar nicht mehr als solche bewusst, so sehr haben wir sie verinnerlicht. Dabei beschreiben Modelle nicht einfach Realität, sie bringen ihre eigene hervor: Ihren vorgeblichen Zweck, nämlich Wirklichkeit zu erklären, erfüllen sie gerade dadurch, dass sie Fiktionen herstellen, die uns dabei helfen sollen, mit unseren begrenzten Erkenntnismöglichkeiten in einer überkomplexen Welt zurecht zu kommen.

Eva Meyer-Keller macht in Some Significance gemeinsam mit drei weiteren Performerinnen die Bühne zu einem geschäftigen Modellbauatelier. Was geschieht, wenn die sich so leicht zu Dogmen verfestigenden Denkbilder plötzlich zurück katapultiert werden auf ein performatives Experimentierfeld und zwischen Schlagbohrer, Weichspülerflasche und Spannbettlaken in menschlichen Körpern landen? Keine ‚korrekten’ Repliken sind das Ziel, sondern genüsslich anmaßende und nicht zufällig banale Überschreitungen und Überschreibungen. Some Significance experimentiert mit der Möglichkeit einer Um- und Unordnung dessen, was wir (zu) wissen (glauben). Wie so oft in Meyer-Kellers Arbeiten werden dabei Alltags- und Gebrauchsgegenstände zu Komplizen in einem choreografischen Spiel mit den eingeschriebenen Bedeutungen materieller und immaterieller Gegenstände.

Translate to German
To see the video documentation please send email for link and password to unlock.

Concept, performance

Eva Meyer-Keller

Co-creation, performance

Sheena Mc Grandles, Tamara Saphir, Annegret Schalke

Music

Rico Lee

Light

Annegret Schalke

Technical Director

Björn Stegmann

Assistent

Emilia Schlosser

Production

Alexandra Wellensiek

Co-Production

PACT Zollverein (Essen), Sophien­sæle (Berlin) Gefördert durch: Hauptstadt­kulturfonds. Ein Projekt im Rahmen des Bündnisses internationaler Produktionshäuser, gefördert von der Beauftragten der Bundes­regierung für Kultur und Medien

Venues

performance
performance