Quim Pujol asks Eva Meyer-Keller3 Fragen an Eva Meyer-Keller / 3 preguntas a Eva Meyer-Kellervideo, interview2013

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Pulling Strings, performance, 2013

Jungmin SongDeath and the anthropomorphic life of objects in performance. Marina Abramović’s Nude with Skeleton and other animations [excerpt]essay2015

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Building after Catastrophes, performance, 2007
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Holiday Shot, video, 2003
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Von Menschen gemacht, video, 2010

Eva Meyer-Keller, Uta EisenreichOrdinator Manualsessay2002

Mario VellaLa mattanza delle ciliegiereview2008

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Schattenspiele, performance, installation, 2008
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a play, video, installation, 2016
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Pulling Strings, Deus Ex Machina, performance, 2014

Vera TollmannEva Meyer-Keller: Building after Catastrophes / Handmadeessay2014

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Pulling Strings, video, video, 2014

Cecilie Ullerup SchmidtIn a greater perspectiveessay2013

Melanie SuchyCooking Catastrophereview2012

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Kitchen Rec, performance, installation, 1997
Analyse des atomaufbaus bohrsches atommodell
Some Significance (working title), performance, 2017

Martin NachbarGood Handsessay2005

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Handmade, video, 2007

Eva Meyer-Keller, Sybille Müller Zerstörungsphantasien mit Sahne. Gedanken über die Zukunftessay2014

Art meets science meets nature review2009

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Pulling Strings Sudan, performance, 2013
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Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah, performance, 2000
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Things on a table, performance, 2016

David Reuter Vom Objekttheater zur Kunst in Aktionessay2007

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Proper dancing in the background, performance, video, 2000
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Death is Certain, performance, video, 2002

Christiane LötschNeue alte Weiblichkeitreview2008

Christina RöferHarmlose Vorstellung? Eva Meyer-Kellers Inszenierung Death is certain als infames Wechselspiel der Wahrnehmung essay2015

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Good Hands, performance, 2005
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Sounds like Catastrophes, performance, 2010

Martin HargreavesObservations and visible definitions [excerpt]review2002

Kristin WestphalTheater/Kunst mit Kindern - Am Beispiel einer Performance mit Kindern von Eva Meyer-Keller und Sybille Mülleressay2014

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Cooking Catastrophes, performance, 2011
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Himmelskörper, installation, 2001
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Volksballons, installation, 2004

Frank WeigandPortrait: Eva Meyer-Kelleressay2010

The nicest, most outlandish ideas … . review2009

Danjel AnderssonDanjel Andersson berättar om programmet inför Perfect Performance #5. www.perfectperformance.sevideo, review2009

MBExperimental chemistreview2014

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Fungal Safari, performance, 2014
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Ordinator, performance, installation, 2002
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Polaroid, performance, 1998
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Pulling Strings, installation, installation, 2013

Thorsten HoopsDer sichere Tod - Mal andersreview2005

Mario Dietze“Good Hands” von und mit Eva Meyer-Kellerreview2006

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De-Placed, video, installation, 2009

Eva Meyer-Keller, Hanna Sybille MüllerBauen nach Katastrophenessay2009

lecture: Constanze SchellowDer Böse Blick des ‚Autoriums’. Zur Ambivalenz des Zuschauens in zeitgenössischer Tanz-Performance am Beispiel von Eva Meyer-Kellers Death is certainessay2015

Tim Etchells In one sense never different and in another sense never the same. Some thoughts on Eva Meyer Keller’s comical tragedy “Death is Certain”.essay2006

Alexandra BaudelotLe petit monde féerique de l'artreview2004

Alexander KerlinKirschentod und Politik. Symposium über Diskursgesetze und Institutionreview2005

Horenzeggen foto
Hearsay, performance, 2002

Cathrin Elss-SeringhausMit Kirsch-Aromareview2008

Rosita BoisseauLe cri de la fraisereview2007

Ylva Lagercrantz Spindler COOKING CATASTROPHES Nybohovs Festlokal, Liljeholmen Officiell premiär 8 septemberreview2011

Christiane LötschKreatives Tötenreview2008

Susanne Traub, Jochen KieferTools in movement: Eva Meyer-Keller on perception and choreographyinterview2013

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It's a kind of magic, performance, 2003
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Polaroid
1998

performance

By diverting the gaze to the details and variations of a repetitive choreography, Polaroid devises an elusive image of body and spatial arrangement. The performers sometimes move synchronously, sometimes with small individual variations, small groups sometimes moving contrary to one another, then coming together again. Again and again there are breakaways from the group - qualities and actions are varied. The elements of the reduced movements are slowed down, looped, opposed or associated with one another, enlarged, compacted or immersed in another light. The movement material seems relaxed and everyday, purposefully refusing a narrative reading. The audience is far more addressed in their own physicality, directed to the act of watching as a psychological state.
How much do we notice differences? When is the impression of uniformity produced? Polaroid works with the material of duration in order to claim the audience's attention as well as the work, to take on individual perspectives and decide for oneself whether the variations or the continuity of a process occupies centre stage. In its repetitive and laid-back structure the piece becomes a sort of lounge for our perceptions which can get lost in associative impressions as they are continually sharpened by the accumulation of nuances and modifications.
The space too, with its doors and windows which the dancers occasionally leave through, blurring the separation between inside and out, strengthen a gradually progressive dissolution of seemingly clear frames and sets which increasingly overlap, producing this blurring. The moment is foregrounded, and as in a Polaroid, the public can watch the image as it is being created.

Indem der Blick auf die Details und Variationen einer repetitiven Choreographie gelenkt wird, entwirft das Stück Polaroid ein flüchtiges Bild von Körpern und Raumanordnungen. Die PerformerInnen bewegen sich mal synchron, mal mit kleinen individuellen Abweichungen, mal in Kleingruppen konträr zueinander, dann wieder gemeinsam. Immer wieder gibt es Ausbrüche aus der Gruppe, werden Qualitäten und Haltungen variiert: Die reduzierten Bewegungen werden in ihren Elementen verlangsamt, geloopt, gegenüber oder nebeneinander gestellt, vergrößert, verdichtet oder in ein anderes Licht getaucht. Das Bewegungsmaterial wirkt entspannt und alltäglich, und sperrt sich dabei bewusst einer narrativen Lesbarkeit. Vielmehr spricht es die Zuschauenden in ihrer eigenen Körperlichkeit an, zielt auf den Akt des Zuschauens als physiologischem Zustand.
Wie aufmerksam sind wir für Unterschiede? Wann stellt sich der Eindruck von Gleichförmigkeit her? Polaroid arbeitet mit dem Mittel der Dauer, um den Zuschauenden die Konzentration und auch die Arbeit abzufordern, eine eigene Perspektive einzunehmen und je zu entscheiden, ob für sie die Abweichung oder die Kontinuität eines Vorgangs im Mittelpunkt steht. In seiner repetitiven und unaufgeregten Struktur wird das Stück zu einer Art Aufenthaltsraum für unsere Wahrnehmung, die sich ebenso in assoziativen Eindrücken verlieren kann, wie sie durch die Häufung von Nuancen und Modifikationen im Gesehenen permanent geschärft wird.
Auch der Raum mit seinen offenen Türen und Fenstern, den die TänzerInnen gelegentlich verlassen, womit sie die Trennung von Innen und Außen verwischen, verstärkt eine allgemeine, allmähliche fortschreitende Auflösung scheinbar klarer Rahmungen und Setzungen, die sich zunehmend überlagern und so Unschärfen erzeugen. Der Augenblick, das Momenthafte steht im Vordergrund, und wie bei einem Polaroid, kann das Publikum dem Bild beim Werden zusehen.

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idea, choreography

Eva Meyer-Keller

in collaboration with

Adelaide Bentzon, Martin Butler, Erik Pold, Antje Reinhold

Venues

DOCK11, Berlin (DE)
performance